Pages

Thursday, September 15, 2011

Cara Pam Tayar Kereta...

Assalamualaikum dan halo halo readers!!


Pagi tadi, sebelum nak turun kelas, aku perasan, tayar kereta kancil ku, pancit.. Siryessly, aku xtau nak pam kot.. Erk...agak panik disitu...

Pas dah siap2 nak turun, aku sempat agi tanya Pakcik google, cara nak pam tayar kereta.. Haha.. Yang tu pun aku nak google kot... Kuasa internet dan google skarang nih.!!



Aku terjumpa link nih, dan aku sangat berterima kasih.. hehe

Cara nak Pam tayar kereta

Cara nak pam tayar yang betul....

  1. Pastikan tayar dipam sebelum 2km perjalanan. Kira masa tayar masih sejuklah sbb kalau dah panas, tekanan dlm tayar dah tak tepat.
  1. Tayar kalau kurang angin akan menyebabkan kereta rasa bergoyang pada speed 20-35km/j. Dan kalau terlebih angin, rasa cam keras semacam bila dijalan yg tak rata.
  1. Kancil biasa pakai angin 28/200 sahaja. Set meter kat pam minyak tu pada 28 ataupun 200 dan pamlah angin secukupnya. Tanda cukup angin plak, kalau pam yg lama tu dia akan stop berbunyi, tapi kalau pam yg digital tu dia akan berbunyila pulak.

So, dengan bantuan info inilah, aku dah boleh pam kereta kancil aku tuh.. hihi

Korang jangan gelakkan aku pulak taw.. Hoho... Aku ada lesen kereta pas aku SPM lagi, tapi baru nak mengasah skill aku di sem ni, sebab aku dah dok umah. tak dok hostel lagi... :P..

Aku tak tau, whether aku ada belajar ke tak masa bengkel dulu, tapi yang pastinya, aku xde kelas praktikal pon. Huhu... Cekgu aku dulu kater xpelu...Aku masa tu, main ikuutttt je..

So, dengan bangga nyaaa, aku dah tau nak pam kete... kakakakakk

Selingan jap


How to make google translate beatbox: 
  1. Go to Google Translate
  2. Set the translator to translate German to German
  3. Copy + paste the following into the translate box: pv zk pv pv zk pv zk kz zk pv pv pv zk pv zk zk pzk pzk pvzkpkzvpvzk kkkkkk bsch
  4. Click “listen”
  5. Be amazed :)

LOL!!

8 comments:

kathy said...

tahniah ktk!! pastok xda nak diriso agik..hihi..

Pinkbubblegumprincess said...

hahahha sy mmg xtau mende pun pasal nih...thx for sharing the info!

Unknown said...

hehe...dulu pun aish tak pandai pam tayar..last2 abang ajar, baru pandai..ahaks..tp aish isi 220. n aish suka yg digital..tak suka yg lama tu..tak reti..ahaks

Ijah EmoTemo said...

wah siap google tu. hihihi. info bgs jgk ni heheh

Ada Sya said...

haha..sy siap ikut lagu google translate tu

Nalisa Syahira said...

okay , boleh dipratikkan lepas ada kereta nanti . hehe

zaza ismail said...

haha..baru tau nk pam tayar camna

mama lynn said...

hehe akak pun blur bab pam tayar ni. brape kali nbuat pun nak kena tny org lagi