Pages

Tuesday, November 8, 2011

Tentang Dhia Akasia TV3 Ganti Soffiya

Nape tak 'Tentang Nadia' je kan.. hihi.. saje je, nak hilangkan frust ending citer Sofiyya tadi.. adeh.. tapi xpela... Cerita je pon...

So, Tentang Dhia ni plak akan ganti citer Soffiya tu. :).. Kalau tak silap, ada novel bertajuk tentang Dhia tu kan.. Kalau xsilap la.. Sebab aku pernah beli, due to its title 'Dhia'.. Haha..okey.. xde kaitan.. :P Skarang xtau ntah mana novel tu pegi.. :P


Antara pelakon hebat yang akan membintangi adalah Adi Putra, Nora Danish, Tasha Shilla, Izreen Azminda dan ramai lagi...:)

Jom LIKE FACEBOOK TENTANG DHIA pulak!!


Sinopsis::

Cinta dan simpati tiada ukuran bagi Dhia(Nora Danish) yang berdiri antara 2 lelaki yang sangat dikasihi.
Percintaan tiga segi menjadi rumit apabila dia dicemburui oleh Melly(Izreen Azminda) yang berasa dirinya lebih sesuai untuk Raffi(Irfan Roslan) dan Azmi(Ako Mustafa) dua lelaki yang berbeza latar belakang.
Hanya memikul sebagai kerani biasa adalah anak anak seorang imam yang disukai ramai kerana sifat rendah diri dan pandai mengambil hati. Hati Dhia memang sudah lama terpaut pada Azmi walaupun Raffi lulusan luar negara teman rapat Dhia sejak kecil menyukainya.

Terkejut apabila Dhia bakal menjadi tunangan Azmi, Raffi redha demi cintanya pada Dhia. Melly mula mengambil kesempatan dengan mendekati Raffi dan menidurinya namun jerat memakan diri apabila Raffi tidak mengendahkannya. Apabila menngetahui dia mengandung, Melly memerangkap Azmi. Mereka ditangkap basah dan ditahan di lokap polis.Tergamam dengan berita tersebut,Dhia tetap meneruskan pertunangan mereka. Namun, ketabahan Dhia diuji sekali lagi apabila keluarga Melly mahu Azmi bertanggungjawab.Azmi dan Melly berkahwin tanpa kerelaan Dhia. 

Bagaikan pelangi selepas hujan,Dhia didatangi Zikir(Adi Putra) seorang arkitek drpada Kuala Lumpur.Zikir mempunyai rakan baik bernama Fendi dan dia turut diminati oleh Rose(Tasha)pekerja di Firma beliau. Malang tidak berbau,Fendi meninggal dunia dalam kemalangan.

Ketika menghadiri majlis pengebumian Fendi di kampung halaman Fendi di Pulau Pinang,Zikir berjumpa dengan Dhia dan dia terpaut dengan Dhia.

Bagaimana hala tuju Dhia selepas "kehilangan" Azmi dan nasib Dhia dengan Zikir?

4 comments:

ezy.fia said...

pestym tgok nora danish pkai tudung..
hihikk

ahmad endo said...

macam sik best jak cita tuk, hahaha

Miss Eyda said...

malam nie kan stat? x sabar nak tgk nora danish :)

yura said...

cite ni best gak