Pages

Wednesday, February 9, 2011

Aku kuruss okey!!.. Fakta or auta??


Haluuu uolss... waduh-waduh..lmk dah xpat nk menjenguk blog tok. Line tenet slowww gilakk. Tensenn nggu loading.. Ahernya tetiba mlm tok ada laju kit, so, pat la post entry tok yang sepatutnya di post riya gik. Tima kasehh kepada Windows Live Writer sebab yalah dapat tulis entry mun sik dapat online!!..n post jak mun dapat online. Yeayyyhh..


K lah, Isnin lepas, pas kelas me n myboipren g kwar mkn kt SCR n jenjalan la dalam Satok ya, tersinggah la d area Herbalife sebab ada banner gemok>>kurus yg menarik perhatian nya.. “cam knl jak.. Tok pengetua SMK Bako la, kurus dh nya”.. Sik lamak pasya, datang la akak memberi fliers Herbalife ya. “ Mok cek tahap kesihatan kitak??.. Berat badan, jumlah air dalam bdn..blablabla.. free jak Winking smile”. kata akak ya.

So, me n myboipren ekot jak la.. Benda free, sikkan sikmaok. Cek jak..Smile Pas isik-isik borang, aku pun timbang la atas penimbang special kat sia. And akak ya, catat-catat la nombor-combor yang ter rekod kat penimbang ya. Sigekk pun aku xpaham. Smile with tongue out Tapi yang paling ku paham ialah beratku nait!!.. Uhuk2.. Tersedak skejap..


DSC02542


Dengan detail nya, akak ya menerangkan, aku adalah golongan underweight..Erkk.. terkesima sekali lagik.. Sebab aku rasa aku gemmss lpas cuti tok.. “Sepatutnya berat ktk around 50-55kg, mesti nait atleast 7kg utk berat ideal.. Uitss.. sekali lagik aku terkejut-kejut berukkk..Beruk gik sik terkejut cam aku.. “Body fat ktk bnyk la juak”… Statement ya ak xterkejutt.. Haha.. Mun prempuan beysanya around 19-22%.. Tp aku 28.8%..Uhuhu.. aku semakin bingung.. Aku underweight, tapi body fat percentage tinggi??.. Metabolic Age aku 20yrs. Maseh ok cuz ya menunjukkan bdan aku maseh berumor 20 taun. Akak ya madah, gik ok, asal sik tua gik dari umo kitak.. Smile Bone mass aku da 1.9 kg jakk.. Sgt kcik number itu.. Xpadan dengan berat badan.. Haha… Yang len, suma ok, standard.. n aku sehat.. Akak ya suggest aku makan banyak protein tumbuhan, macam soya, certain sayur/buah.. n kurangkan makanan berlemak!!..opkoz.. n banyak minum susu utk kuatkan tulang.. Bone mass low gilak!!..Smile with tongue out 


Azam diet::: Minum soya banyak-banyak… Xmk makan tgh mlm gik..



DSC02537


Ini si dia punyaaaa.. Suma nya ok, juz.. Akak ya terkezutt bila nangga body fat nya 9.6% jak. 10% pon sik smpey.. Aduhaii sayangku..Tok mek sedekahkan lemak yang diternak mek tok.. Hehe… Akak ya madah First tym jumpa body fat orang xsampe 20% pun. Okay.. Nya nang kurusss ok.. Sebab nya sangatt la aktif futsal, n malam-malam bersilat kt kpg nun..  Physical rating 8= sgt kurusss.. Mulai hari tok, mek nunggah tak si kurusss sayang, keyh.. Hehe… Red heart  Dah la underweight habess.. 55 kg jak berat nya.. Sepatutnya 60-70kg gituuu la.. dan yang paling sik bule blahh.. Metabolic Age nya 16 taunn.. Ouhhh.. Sayangku sangat mudakk. 
Badan nya berfungsi kedak org ber umo 16 taun.. Saya terasa sangat tua disitu.. Crying face


So, sesapa area Kuching tok nak cek kesihatan tkorang, sile-sile la ke Satok tingkat 4 if not mistaken.. Area tempat maen token ya. Free jak, n cdak akan suggest pa yang patut dimakan n so on.. Cdak pon ada jual produk kesihatan untuk naik n turunkan berat badan.. Daku hendak membelinya, tapi sekda bajet uolssss..




p/s:: sok ny mk cia mkn gik, gney mok diet tok... uhuk2.. :P

No comments: