Pages

Friday, February 4, 2011

Sepetang sempena CNY

Happy Chinese Nu Yer..!!.


Ahhaaaa.... title... macam la g umah terbuka CNY tek...


DSC02521m
Shawl baru yawlsss... shockingg pink with butang-butang like earingss... i loikkee..


DSC02515mm


Petang tadik, boring-boring dok umah, daku, my mak, nenek n my auntie
 pegi Butik Wirda yg wat opening hari tok tek.. Dekat Satok, sebelah Marry Brown jak. Owner nya, bukan orang len,kazen mazen my mum jugekk.. ;)


Bezz woo.. tudung instant nya cantekk2 jak.. Mcm-macam corak, macam-macam karer n design.. But, I'm not interested lansunggg..hihihi….becuz I'm only interested on shawlsssss.. Red heart
Terlupak nak ambek gambar kat butik ya tadik, sebab terlalu excaited kot.. Haha.. Dah habis bercerita, gossiping, cuci mata, n soo on,, ku hanya dapat membeli sgek shawl jerrr… xda bajet nak melebeh. Tapi sekpa, lak stock baru banyak lagik.. n masa ya la, daku akan membeli dengan banyaknya.. Ahhaha…. Borosss nyerr.. ishishish..Open-mouthed smile
Lepas ya, g la singgah HPA di area Batu 7, my antie maw beli barang kesihatan ckit.. Then… daku ter interested hendak membeli ini..



  .

  .

  .                             

  .


Spirumadu-MultiNutrien dari HPA

DSC02511
Cayak ka Sik, nya mengandungi Vitamin A, Vit B Komplek, Vit C,D,E,n Vit  K.. Pendek kata suma vitamin la.. Cuz nya gabungan antara Madu n Spirulina. Huhh.. hebat-hebat..  Tok daku ambik from HPA website::


SPIRUMADU adalah kombinasi Spirulina (Arthrospira platensis) dan Madu Lebah. Produk ini mengandungi Vitamin Semulajadi, Mineral dan Asid Amino yang tinggi.Berdasarkan satu kajian, Anti-oksidan dari beta karoten yang terdapat didalamnya bertindak menghalang atau mencegah tumor dan kanser. Ketinggian kadar klorofil serta khasiat Madu Lebah membuatkan produk ini amat berpotensi membina, membantu dan meningkatkan tahap kesihatan tubuh manusia.

Antara khasiat SPIRULINA

• Mengandungi mucopolisakarida yang membantu sistem penghadaman. 
• Protein yang tinggi (60%-70% / 44-74 gms) 
• Anti-oksidan dari beta karoten yang bertindak menghalang dan mencegah tumor dan kanser. 
• Vitamin B-12, C, D, E dan Zat Besi yang amat diperlukan untuk menguatkan sistem imuniti. 
• Membantu mengaktifkan hematopoesis bagi membina hormon erythropoetin – EPO dalam sel darah. 
• Menurunkan kadar kolestrol, tryglyceride dan LDL bagi menghalang hipertensi. 
• Klorofil yang kaya didalamnya, dapat menyingkirkan logam berat dalam buah pinggang, kesan dari pengambilan ubatan moden (Pharmaceutical Drugs). 
• Fikosianin iaitu pigmen biru (hanya pada Spirulina) berfungsi membina imuniti tubuh.


Antara Khasiat MADU LEBAH


Vitamin A
• Berasal dari Karoten, berkhasiat untuk mata, sel-sel tubuh, selaput lendir, pertumbuhan kanak-kanak, tenaga fizikal, imuniti tubuh, kesihatan gigi dan lain-lain. 

Vitamin B
• Berperanan mengatur metabolisme (metbo) badan yang sangat diperlukan bagi kehidupan dan kesihatan manusia. B5-untuk kesihatan otak (mental-ingatan). 

Vitamin C
• Madu kaya dengan vitamin ini, ia melebihi daripada makanan-makanan lain. Ia berfungsi sebagai agen daya tahan tubuh, sistem saraf, epilepsy, penggerak metabolisme badan dan lain-lain. 

Vitamin D
• Membantu tubuh menyerap kalsium dan fosforus dan memabfaatkan keduanya untuk tulang dan gigi. Kanak-kanak amat memerlukannya. 

Vitamin E
• Ia mengaktifkan fungsi vitamin A, menguatkan struktur jantung, tumbesaran kanak-kanak, menyuburkan peranakan wanita, mengaktifkan daya seks lelaki dan wanita, menyihatkan kulit dan rambut dan awet muda. 
Vitamin K
• Berfungsi melancarkan perjalanan darah (elakkan pembekuan), penyakit darah tinggi, migrain, kanser darah, mencegah batuk, bengkak-bengkak sendi dan aktif bergabung dengan enzim-enzim bagi menghasilkan tindakbalas (sistem pencernaan).

Nilai Perawatannya

• Ulser perut 
• Gastrik 
• Masalah hati 
• Ekzema 
• Buasir 
• Athma 
• Hipertensi 
• Anemia (kurang darah) 
• Sembelit 
• Nafas dan badan berbau 
• Gusi berdarah 
• Jangkitan kuman 
• Anti tumor dan kanser 
• Penjana tenaga segera




And now, tgh minum aek spirumadu pas makan tadik.. Rainbow 
sodapnyer.....




p/s:: how to get rid my panda eye eyh??...huhuh..

6 comments:

micky eyqa said...

mek juak.. tak amik kos pa di unimas?

Bazilah said...

cam best je spirumadu tu

Yann Mazian said...

brg2 hpa bagus d amal bah deng.. termasok lah spirumadu ya.. :D

Dya said...

@micky eyqaAqtic Sc... Ktk??

Dya said...

@Bazilaha'a...sedap dimakan begitu saje... hihi... kalo mkn cenggitu, kompem habess cepat..

Dya said...

@Yann MazianBaruk encerik kmk ya.. hehe.. mek salu mbik spirulina nk tablet ya, n madu jak, tp bila nemu spirumadu, truz mk beli... 2 in 1.. XD