Pages

Thursday, March 3, 2011

Mitos orang tua...


glitter-graphics.com

Tadi aku terbaca FB Cats Interaktif, yang tanyer tentang pendapat pendengar tentang mitos-mitos orang tua dolu2 tu... Cerita-cerita yang orang tua gtau kiter, then kiter leh gak pecaya mase kecik2 dulu... hihi... Okay2, Cats Interaktif tu is one of Sarawak's radio channel.. Catsfm.. :P.. Dorang pon ader FB gak taww!!.

Antara mitos-mitos yang biasa kita dengar ::

"jangan dok atas bantal, nanti naik bisul..."
Sebenar nye kan, bantal untuk letak kepala, jangan la sama tarafkan kepala anda dengan bontot, kan?? hehe

"kalo ada bulu mata terjatuh, tanda seseorang rindu kat kita.."
yang nih, aku xtaw nape... hahaha



"kalo kita tersedak masa makan, ada orang sedang mengata kita.."

"jika ada kupu-kupu putih kat dalam rumah di waktu malam, ada orang jauh nak datang ke rumah kita"
 yang nie, cam seram pon ader.. aku pon xtaw nape rasa seram kalo ade kupu-kupu putih malam-malam... huhu

"jangan nyanyi kat dapo, t dapat laki twa.. "..
yang nie, biase dah.. dengar radio kat dapo je la... heheh

"jangan tunjuk pelangi, nanti jari kudung..".
 yang ni, tak logik, tapi sampai skang, aku xbrani tunjuk pelangi!... Haha



Pelangi kan cantek... nape xbleh tunjuk ah???

Banyak lagi la... Pe yang org twa penah cakap kt korang???  ;)

5 comments:

EJA said...

hihi..nenek eja kata..boleh tunjuk..,tapi tunjuk dengan ibu jari..

gadis jangan duduk dekat pintu,,nanti tidak ada yang nak pinang..

NyetNyet said...

hee. i folo u !

Dea said...

@NyetNyet nape eyh??..pe motifnyer..?? ;)

Dea said...

@NyetNyetthenx nyetnyet...fllow u back!!

Dea said...

@NyetNyetthenx nyetnyet...fllow u back!!