Pages

Wednesday, August 24, 2011

Tema Sedondon di Hari Raya... X relevan???

Photobucket
Tengah hari tadi, aku tengok tv3, Wanita Hari Ini.. :).. Aku suka gak la tengok rancangan ni, sebab kadang-kadang informasi dan isu yang diketengahkan memang bagi sumting dan pengetahuan untuk penonton. :). 

Hari ni, tajuk discussion dorang ialah; Tema Sedondon, Relevan x??.. Cenggitu la tajukya.. Siap bawak pak Engku sefamily yang pakai baju sedondon skali datang.. Cantek la kaer hijau tu.. Menyerlahh..:P

Ermm... relevan ke tak relevan ke, ada aku kesah??.. :P Family aku termasuk family besar kitorang, memang akan, kompem, pakai sedondon masa raya. Tak kira la warna apa, tapi mesti sedondon untuk hari pertama dan hari kedua. Hari ketiga plak, tak kesah, dan hari raya berikutnya, memang pakai balik baju hari raya pertama dan seterusnya..:).. Malam-malam pulak, kitorang akan pakai baju raya tahun lepas yang maseh elok terletak dalam almari tuh.. Hehe


Yup, kat sini kalau raya sebulan, memang sebulan la berbaju kurung ..:)
Dari aku kecik-kecik agi, kitorang memang pakai sedondon masa hari raya. Pas bermaafan pagi-pagi, kitorang akan berkumpul kat umah nenek, dan amik gambar setiap keluarga.. Meriah!!.. Setiap keluarga pakai baju warna tema masing-masing. Takdenyer macam boria ke ape ke.. Aku suka ada la.. :P

Walopun ada sesetengah tu, bila dah besar cket, taknak sedondon dah, nak ikut cita rasa memasing.. Tapi aku tak.. Aku suka jer sedondon ngan adik perempuan aku tuh, ngan family aku sekali!!.. Kalu  gi menziarah umah family yang laen, tau la anak sape tu kan!!. Dapat bezakan dengan warna baju!!.. Hehe..

Hari raya setahun sekali kot.. Masa tu je buat baju kurung.. Pastuh, xde nyer nak pakai lagi, kalau xde kenduri-kendara.. Hehe...

Sumber: Aqil Boutique

Tahun lepas, kitorang sefamily sedondon kaler Cokelat.. tahun ni Kaler Grey pulak!!.. Hehe.. sape sedondon ngan aku!!.. Meh datang umah, kiter tangkap gambar ramai-ramai... hehe..

16 comments:

Sarah Mohd Saleh said...

wahhhhh kelabu itik seksi.hihihi...tak pena nak borai.kalau fam ramai lawe lahh jugak borai.tp de 3 ketul je dlm fam tuh,so kurang lahh terserlah keseksiannya.hehe.btw epi aidilftri ;D

Qaseh dalia adelia said...

eh relevn pe sedondon je ..

alya said...

LOVE that colour

Umie Artoqiemie said...

wah tiga kali

Ras Amierra said...

nad!!!bju kmk warna pink!

0nenanina Vanilla said...

pkai sedondon 1 family baru meriah.. lg2 nak b'gambar.huhu. klu ade family kawen pon family na pakai sepasang.haha

♥ Dea ♥ said...

@Sarah Mohd Salehxpe, raya setahun sekali je..:P

♥ Dea ♥ said...

@Qaseh dalia adeliatu la..:)..

♥ Dea ♥ said...

@alya awk kaler ape, plak??..:)

♥ Dea ♥ said...

@Umie Artoqiemietiga kali apa??..:)

♥ Dea ♥ said...

@Ras Amierramek xda kaler pink taun tok..kalerful cap2 pink skit ada la.. huhu

♥ Dea ♥ said...

@0nenanina Vanillakan,..:P..

Syahirah Suhaili said...

waa..wana klabu nya taun tok eyh..haha..mena2,nang bez mun suma sama kaler..kmk suka juak bla mcm tauk ya ahli fam sapa mun sama kaler..haha..bla gk nak makey spasang kaler nak mun xari raya :D

✿....rossa alina....✿ said...

family saye jarang pakai sedondon..hahahaha..

Nur Amalina Ahmad said...

pakai baju sedondon lah baru meriah :)

eva said...

hehehhe best sedondon lok.. berdondon jak cgek keluarga tek hehe.. kmk xpat ilak sedondon.. men matching kaler.. tauk da mun nak milih kaler sedondon mesti ada jak kaler xbekenan.. hahaha..